آموزش خياطي خانم عمراني/09109483228
نوشته شده توسط : مهران

پيراهن بالاتنه كوتاه مناسب دوران بارداري
از الگوي بالاتنه استفاده كرده روي الگوي جلو از خط كارور طرف حلقه به وسط جلو بين سينه و كارور به صورت هلال وصل مي‌كنيم (شكل يك). اگر بخواهيم برش جلو سينه بزرگ‌تر باشد مي‌توانيم از طرف حلقه خط كارور به وسط جلو خط سينه هلال وصل كنيم. اين برش را جدا كرده به برش بالا براي (روي هم گرد) يا جاي دگمه ۶ سانتيمتر اضافه كرده (شكل ۲) در طرف راست كل اين ۶ سانتيمتر به پشت برمي‌گردد و طرف چپ ۳ سانتيمتر به پشت برگشته و ۳ سانتيمتر آن براي جاي دكمه اضافه باقي مي‌ماند بعد در برش پائين از وسط خط هلال مستقيم به پايين كشيده و اين خط را برش زده تا به ميزان گشادي دلخواه اوزمان دهيم شكل ۳٫ براي اوزمان اول برش وسط جلو را گذاشته و حدوداً ۱۰ تا ۱۵ سانتيمتر اوزمان داده يا فاصله گذاشته و برش پهلو را بعد از اوزمان مي‌گذاريم كه خط هلال با فضاي اضافه شده حالت هلال خود را حفظ كند (شكل ۳). با اين كار برش پهلو از پائين لباس يك مقدار بالا قرار مي‌گيرد. ۴ سانتيمتر از خط پهلو اضافه كرده به زير حلقه وصل مي‌كنيم و خط پائين را به صورت شكل آرايش مي‌دهيم (شكل ۳). براي قسمت پشت از پايين لباس ۴ سانتيمتر به پهلو اوزمان داده و به زير حلقه وصل مي‌كنيم (شكل ۴).


مقدار پارچه مورد نياز دو قد لباس با عرض ۱۵۰ مي‌باشد.

آموزش خياطي خانم عمراني

خياطيبازدید : 3411 زمان : 1399:2نظر بدهید
12345

تونيك يا كت بلند تزئيني توسط خانم سيماعمراني
ميزان پارچه: يك متر و بيست براي تونيك – يك متر براي شال
براي خود كت مي‌توان از پارچه‌هاي تريكو، كرپ و ساتن و … استفاده كرد و براي يقه و سرآستين آن نيز از انواع تور تزئيني، لمه، گيپور ظريف و… استفاده مي‌كنيم.
الگو و برش: به الگوي بالاتنه تا خط كمر احتياج داريم (اگر از پارچه‌هاي كشي استفاده كرديم، بايد از الگوي پايه كشي استفاده كنيم). در قسمت پشت الگو، روي خط كمر از وسط پشت cm5/1 وارد الگو شده و به هلال يقه وصل مي‌كنيم. روي خط سرشانه از گوشه گردن cm2 داخل شانه رفته، هلال يقه را cm1 پايين آمده و بهم وصل مي‌كنيم. در قسمت جلوي الگو، روي خط كمر از وسط جلو cm3 وارد الگو شده، روي خط سرشانه از گوشه كردن cm2 داخل سرشانه شده و بهم وصل مي‌كنيم و قسمت هاشور را برش مي‌زنيم.شما عزيزالن مي توانيد با مراجعه به مجموعه كتاب آموزش خياطي ايشان مسائل فوق را به صورت تكميلي نيز دنبال نماييد.

 

منبع نوشته های بالا

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: