طرز تهیه قهوه موکا فوری چگونه است؟/09109483228
نوشته شده توسط : مهران

امروزه تمامی کافی شاپ های زنجیره ای و محلی طیف گسترده ای از قهوه را ارائه می کنند که بیشتر آنها پایه اسپرسو دارد. قهوه یک نوشیدنی کافئین دار است و انواع مختلف و گوناگونی دارد که یکی از آنها قهوه موکا نام دارد.

موکاچینو (به زبان ایتالیایی) یکی از چند نوع قهوه ای است ک طمع خاص و منحصر به فردی دارد و آن را در هر فصل و زمانی می توانید مصرف کنید و لذت ببرید.

موکاچینو جزو قهوه های گرم محسوب می شود اما آن را هم می توانید به صورت گرم و هم صورت سرد مصرف کنید. به قهوه موکا سرد، کولر موکا و یا فروزن موکا هم می گویند. موکاچینو برای کسانی مناسب است که طعم تلخ قهوه را دوست ندارند و می خواهند قهوه آنها ذره ای مزه ی شکلات بدهد.

 

قهوه موکا چیست؟

به نوشیدنی که مانند لاته ترکیبی از اسپرسو با شیر جوشیده است اما مقداری شکلات یا کاکائو به آن اضافه می کنند و موکا شهری در کشور یمن بوده و این قهوه در آنجا کشت شده است به همین دلیل به آن موکاچینو گفته می شود.

برای تهیه موکاچینو با کیفیت از باید به چه چیز هایی توجه کنیم؟
-انتخاب شکلات:
انتخاب نوع شکلات کلا برای درست کردن هر چیزی مهم است پس باید در انتخاب آن دقت به خرج دهید و برای داشتن یک نوشیدنی خوشمزه و با کیفیت باید از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید.

بنابراین انتخاب شکلات مناسب نکته بسیار کلیدی است، که یکی از بهترین شکلات هاbean-to-bar Vesta chocolate ‌ می باشد زیرا این شکلات طعم و مزه ای متعادل دارد و می تواند به خوبی با قهوه شما ترکیب شود.

ولی اگر شکلات های دیگر را انتخاب کنید ممکن است محتوای کره کاکائو بالاتری داشته باشند و مخلوط کردن آن در نوشیدنی قهوه برای شما سخت تر و دشوار تر بشود. در ایران شکلات های فرمند مناسب ترین شکلات برای تهیه موکاچینو است.

 

-رست مناسب برای تهیه موکاچینو:
برای تهیه موکاچینو بهتر است از قهوه هایی با رست ملایم تر برویم تا عطر و رایحه قهوه شما در آن مشخص باشد و بتوانید از قهوه خود لذت بیشتری ببرید زیرا قهوه با رست بالا، طعم و مزه و حتی رنگ شکلات های درون قهوه شما را از بین برده و به طور نا خودآگاه یکی از اصول اصلیه درست کردن قهوه را حذف کنید.

البته اگر رست قهوه شما هم بسیار کم باشد و شکلاتتان هم تلخ باشد این موضوع برعکس می شود و تقریبا طعم شکلات شما مزه و طعم اسپرسو را دفن می کند.

-اضافه کردن مقداری نمک به قهوه:
اضافه کردن نمک در هنگام تهیه شاید شما را به تعجب بی اندازد اما باید بگویم این کار مخصوص حرفه ای ها است. نمک و وانیل برای ایجاد تعادل مناسب بین شیرینی شکلات شما و طعم تلخ قهوه خیلی گزینه خوب و دلپذیری است ولی باید دقت زیادی کنید که این مقدار نباید بالا باشد زیرا نباید طعم آن در قهوه ی فوری موکا حس شود و فقط برای همسان سازی طعم های دو رکن اصلی این قهوه استفاده می شود. قهوه موکا قیمت پایین تری برای اجرای این روش دارد.

 

-نحوه استفاده از هات چاکلت در نوشیدنی قهوه موکا:
همان طور که قبلا گفته شد در تهیه موکاچینو از شکلات های مختلف و متنوعی استفاده می شود که یکی از این گزینه ها استفاده از پودر های شکلات است. یکی از بهترین و رایج ترین پودر های استفاده شده، پور هات چاکلت است و همچنین باید به این موضوع دقت زیادی کنید که از این مودر نباید به طور مستقیم استفاده کرد زیرا باید بهم زدن و نامتوازن کردن طعم قهوه شما می شود.

برای این کار باید ابتدا هات چاکلت را در مقداری آب گرم کاملا میکس و ترکیب کنید و در ادامه از آن برای تهیه قهوه خود استفاده کنید و یکی از مناسب ترین نوع هات چاکلت برای استفاده در قهوه موکا هات چاکلت شرکت کلاسنو می باشد که دارای کیفیت مناسب و بسیار خوبی است.

 

طرز تهیه قهوه موکا فوری چگونه است؟
قهوه ای موکا را می توانیم به دو روش تهیه کنیم، روش اول:

مرحله اول:
ابتدا پودر شکلات و پودر کاکائو با هم مخلوط کرده و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و دقت کنید که مقداری آب جوش اضافه کنید که حالت شیره ای و کاراملی پیدا کند. همچنین در این مرحله می توانید از سس های شکلات آماده استفاده کنید و یا اگر دوست داشته باشید که قهوه ترک موکا شما طعم تلخ تری داشته باشد به جای پودر شکلات چند تکه شکلات تلخ را به روش بنماری حل کنید و به مخلوط اضافه کنید.

برای بنماری کردن تکه های شکلات و روی بخار آب در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات به خوبی و کامل آب شود ولی باید به این نکته دقت کنید که ظرف حاوی شکلات با آب جوش تماش نداشته باشد و زیادی روی حرارت قرار نگیرد زیرا باعث می شود که طعم آن عوض شود و اگر ماکروویو هم دارید می توانید از آن هم برای این کار استفاده کنید.

مرحله دوم:
در این مرحله باید موکاچینو را آماده کنید و برای این کار توصیه می شود از قهوه اسپرسو استفاده شود اما اگه طمع تلخ اسپرسو را دوست ندارید می توانید از قهوه دمی که طعم تلخی کمتری دارد استفاده کنید و برای تهیه قهوه مارک موکا اگر دستگاه قهوه جوش دارید استفاده کنید.

مخزن زیرین آن را با دو لیوان آب پر کرده و در ظرف بالایی پود قهوه مخصوص قهوه فوری موکا را بریزید به مقداری که کامل پر شود و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و زمانی که شروع به جوشیدن کرد بلافاصله آن را از روی حرارت بردارید و همچنین می توانید در مخزن پایین آن کمی آب سرد بریزید تا قهوه مدل موکا شما نسوزد و طعم آن عوض نشود.

 

 

 

فروشگاه حراج کده





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: